Informujemy, że nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zamknij




Aktualności

Zmiana platformy uwierzytelniania dla portali RSA Online, RSA Download Central oraz RSA SecurCare Online od 05.05.2014.

Zgodnie w wcześniejszym powiadomieniem, od dnia 05.05.2014, RSA zmienia dotychczasową platformę uwierzytelniania użytkowników portali RSA Online, Download Central oraz SecurCare Online. Ten dokument wyjaśnia krok po kroku proces konfiguracji konta użytkownika na nowej platformie.






Zmiana platformy uwierzytelniania dla portali RSA Online, RSA Download Central oraz RSA SecurCare Online od 05.05.2014.
Zgodnie w wcześniejszym powiadomieniem, od dnia 05.05.2014, RSA zmienia dotychczasową platformę uwierzytelniania użytkowników portali RSA Online, Download Central oraz SecurCare Online. Ten dokument wyjaśnia krok po kroku proces konfiguracji konta użytkownika na nowej platformie.
Fakty:
  1. Dotyczy użytkowników portali RSA Online, Download Central oraz SecurCare Online.
  2. Do nowej platformy przeniesione zostały konta użytkowników, którzy logowali się po 01.11.2012 (użytkownicy nieaktywni po tym terminie, będą musieli zarejestrować swoje konta ponownie).
  3. Podstawową metodą uwierzytelniania pozostaje hasło, dodatkowo wprowadzono weryfikację w postaci pytań sprawdzających oraz opcjonalnie kodem SMS.
  4. Użytkownicy posiadający token, mogą zalogować się przy jego użyciu korzystając z opcji "Need to Token Authenticate?" na stronie logowania.
    Nowa platforma uwierzytelniania wykorzystuje mechanizm RBA (Risk Based Authentication), przy czym stałe hasło pozostaje podstawową metodą weryfikacji tożsamości (co daje wygodę w przypadku korzystania z programów typu manager haseł). Dla zapewnienia bezpieczeństwa sytuacjach odbiegających od dotychczas zarejestrowanego scenariusza logowania (np. logowanie z innego komputera lub innej lokalizacji) użytkownik może zostać poproszony o dodatkową weryfikację poprzez podanie zdefiniowanych wcześniej odpowiedzi na pytania sprawdzające lub kodu jednorazowego przesłanego w wiadomości SMS na telefon komórkowy.

    Konfiguracja konta:
      1. Zalogowanie do portali RSA od 05.05.2014 wymaga wcześniejszej konfiguracji konta przy użyciu opcji "Need to Enroll?" (bezpośredni link został również rozesłany przez RSA do użytkowników portali w wiadomości email).


      2. Pierwszym krokiem jest podanie identyfikatora User ID (jest to podstawowy adres email zarejestrowany w systemie) i kliknięcie przycisku "Submit".


      3. Na adres email przesłany zostanie link oraz tymczasowe hasło.
      4. Zgodnie z instrukcją opisaną w wiadomości należy otworzyć stronę Self Service Console, podać identyfikator użytkownika (adres email) i kliknąć przycisk "OK".


      5. Na kolejnym ekranie wybieramy „Password” jako metodę uwierzytelnienia i klikamy przycisk „Log On”.


      6. Następnie wpisujemy tymczasowe hasło przesłane w wiadomości email i klikamy przycisk „Log On”.


      7. Kolejnym krokiem jest ustanowienie nowego hasła zgodnie z wymaganiami polityki haseł (wymagania odnośnie budowy hasła dostępne poprzez link "What is a valid password?", zatwierdzamy przyciskiem "OK".


      8. Ekran konfiguracji Risk Based Authentication umożliwia ustawienie metod dodatkowej weryfikacji: Security Questions (pytania sprawdzające) oraz opcjonalnie On-Demand Authentication (kody SMS).


      9. Należy zdefiniować odpowiedzi na 5 wybranych pytań sprawdzających i zatwierdzić przyciskiem "Save".
      10. Po zapisaniu odpowiedzi na pytania sprawdzające ukazuje się ekran ustawień konta, z jego poziomu możliwa jest zmiana hasła, zmiana ustawień dodatkowych metod uwierzytelniania czy zmiana kodu PIN tokena (o ile do konta został wydany token).

    Od tego momentu można logować się do portali RSA Online, Download Central oraz SecurCare Online z użyciem nowo zdefiniowanego hasła. Pierwszych kilka logowań będzie wymagać dodatkowej metody weryfikacji, do kolejnych logowań z tego samego komputera i lokalizacji wystarczy tylko hasło.
    Inteligentny mechanizm Risk Based Authentication, wymusi dodatkową weryfikację w sytuacji logowania odbiegającej od dotychczas zarejestrowanego profilu użytkownika, np. gdy próba zalogowania nastąpi z nowego komputera (rozpoznawana jest konfiguracja systemu operacyjnego i przeglądarki www) czy nowej lokalizacji (adres IP z którego następuje logowanie).






    Więcej informacji:
    Marcin Filipiak
    Field Application Engineer
    Network & Security Business Unit
    marcin.filipiak@arrow.com
    tel.: +48 12 616 43 37

    Pochwal pracownika...

    © Copyright Arrow ECS.

    Aktualne promocje
    Newsletter *
    Zapisz się


    Dla Partnerów
    Narzędzia
    Wyraź swoją opinię o artykule
    Pokaż wersję strony do wydruku